pondělí 4. července 2011

Global village - vítej zpět

Věc, kterou mám na cestování nejraději jsou lidi. Zas a znovu se můžu totiž přesvědčit, že jsme stejní. A je jedno, jestli je to člověk ze Zélandu, Lotyšska nebo Slovinska. Stačí se sejít ve vlaku z Prahy do Rakouska, a zaseknout se v Rybníku kvůli spadlému stromu do kolejiště.


Kromě angličtiny není rozdíl v tom, jestli se bavím se šedesátníkem z Jižní Moravy, nebo šedesátníkem z Nového Zélandu a jeho manželkou, nebo studentem medicíny z Lublaně, anebo mým bratrancem medikem. Všichni mají podobné problémy. A to mohou být až z druhé konce zeměkoule a vyrůstat v jiné kultuře.

Po těchto setkáních si neznalý uvědomí a znalý znovu potvrdí, že věci jako xenofobie, šovinismus, nacionalismus a podobné blbosti jsou tak směšné, že je s podivem, že vůbec existují. Ale to je jiná pohádka.

Do Slovinska jsem se dostal, i přes to, že jsem ráno v 6:30 v Praze místo na 135 nasedl rozespalý na 139. Prahu neznám, ráno v neděli tam toho moc nejezdí a moc lidí taky nepotkáte. Ale na nádraží jsem se dostal. Ani strom na kolejích a zmeškání několik přípojů mne nezastavilo.

Teď jen zvládnout tohle: http://www.ef.uni-lj.si/summerschool a dobře tu v kopcích a horách potrénovat a užít si to. Foťák mám, čili fotky budou a zážitky snad také. První nemilý je ten, že za měsíční permanentku do místního bazénu tu chtějí 80 euro. Dva tisíce za plavání nedám, čili můj předpokládaný 1/2 ironman na konci srpna bude asi docela veselá záležitost. Snad se neutopím.

Lep dan želim in nasvidenje :-)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Potrénuj v kopcích. Těším se na fotky a zážitky. Milan

Ječmínek Máselník řekl(a)...

z Tebe je učiněný bloggerský migrant:-) Ve slovinsku je krásně a plavání je stejně nejkratší disciplína. Velmi mírně Ti závidím, kde jsou časy podobných akcí :-)

Anonymní řekl(a)...

Užívej si pohody, načerpej mnoho sil... budou třeba...mamka