pátek 22. července 2011

Ljubljana - město památek

Ljubljana je často přirovnávána k Praze. Tato cestovatelská přirovnání jsou často poněkud zavádějící. Hlavně v průvodcích. Třeba takový Petrohrad jsou prý Benátky severu. Jediné, co má to město společné s Benátkami jsou vodní kanály ve městě. Vesnice na Ukrajině, jejíž jméno si již nepamatuji byla zase v Lonely Planet přirovnána k Českému Krumlovu. Na místě jsem ze sebe dostal jen Ha, ha! Jestli se Ljubljana podobá Praze můžete posoudit sami.


Já osobně mám k našemu hlavnímu městu poněkud problematický vztah. Město je to hezké, o tom žádná, ale jde také o přeautované, přeturistované a předražené město, v kterém je shon na pořadu dne. Z toho důvodu se tam snažím pokud možno nevyskytovat.

Tady jsem zjistil, že všechno, co mi vadí na Praze tu chybí. A ač tu není Karlův most, je tu Trojmostí.





Ač tu nejsou Hradčany, je tu Ljubljanský hrad.



Ač tu není Vltava, je tu Ljubljanica.



Ač tu není katedrála sv. Víta, je tu pár kostelů.





Staré vilové čtvrti tu jsou taky (z jisté části jde o ambasády).




A atmosféra? Jak na mne Praha doléhá stísněně a hekticky, tady se mi to jeví naprosto v pohodě a většina lidí je nad věcí. Nikam se příliš nekvaltuje a lidi si snaží užít život tím dobrým balkánským způsobem. Odjíždět se mi odtud bude asi těžko, ale na 100% vím, že se sem stejně zase vrátím. Nejsem tu poprvé a ani naposled :-).

Žádné komentáře: